VoIP Telefooncentrale (PBX)

Ben klaar voor de toekomst met de zakelijke VoIP telefonie oplossing: Dstny UCaaS. Ons eigen telefoonsysteem dat volledig gebaseerd is in de cloud.

Headerafbeelding VoIP NEW

Een eigentijdse oplossing wordt geboden door een VoIP telefooncentrale. VoIP staat voor 'Voice over Internet Protocol', wat inhoudt dat telefoneren niet langer plaatsvindt via een analoge of digitale lijn, maar via een internetverbinding. In plaats van fysiek op kantoor aanwezig te zijn, bevindt een VoIP telefooncentrale zich volledig in de cloud. Het gebruik van een VoIP telefooncentrale staat open voor iedereen, waardoor het een flexibele oplossing vormt, geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven.

 
Dstny_UCaaS_platform-b864de11

Dstny UCaaS is jouw VoIP telefooncentrale

Ons eigen cloud communicatieplatform, Dstny UCaaS, dat telefonie, instant messaging en videoconferenties samenbrengt. Alle standaard belfuncties (bellen, gebeld worden, doorschakelen, wachtrij) op elk apparaat. Beschikbaar op zowel Windows als MacOS. Volledig gehost in de cloud. Geen omkijken meer naar fysieke technologie, verzekerd van de laatste updates en eenvoudig op- en af te schalen. Met Dstny UCaaS is jouw bedrijf klaar voor de toekomst. 

digitalize.png-e7577366-b89ec2f7

Hoe werkt een VoIP telefooncentrale?

Een cloud telefooncentrale is overal toegankelijk via het internet. Dit betekent dat je niet langer gebonden bent aan een vaste werkplek en flexibel kan werken waar je wil. De volledige telefonie omgeving is te beheren via één online platform. 

Hiermee zijn de kosten van de investering in een traditionele lokale centrale of dure onderhoudscontracten verleden tijd. Je betaalt simpelweg voor het aantal gebruikers of voor het aantal gelijktijdige spraakkanalen.

Waarom investeren in een VoIP telefooncentrale?

De komst van het internet heeft ervoor gezorgd dat de traditionele telefooncentrale is gedigitaliseerd. Dit noemen we dan een VoIP- (Voice over IP) of hosted telefooncentrale. De gesprekken verlopen dan via een virtuele centrale in de cloud in plaats van een fysieke telefoonlijn. 

Dit zorgt ervoor dat een organisatie flexibeler wordt, omdat ze op elke locatie met een internetverbinding bereikbaar zijn. Ook is het makkelijker om een centrale op te schalen met extra gebruikers. Daarnaast voegt het verschillende geavanceerde functies en integraties toe waardoor medewerkers effectiever kunnen werken.

De voordelen van een VoIP telefooncentrale

location-checksvg

Altijd & overal toegang

De cloud is een digitale omgeving buiten jouw organisatie. Zolang je een werkende internetverbinding hebt, kan je via dekstop, tablet of mobiel (video)bellen, chatten en werken. Of dit nu thuis is, op kantoor of in het buitenland.
square-sliders-verticalsvg

Eenvoudig op- & afschalen

Een flexibele oplossing die schaalt naar de wensen van de onderneming. Zo kun je gemakkelijk nieuwe locaties of medewerkers toevoegen. De cloud telefonie abonnementen schalen dan automatisch mee.
shield-checksvg

Veilig & betrouwbaar

Ons platform wordt continu gemonitord, geüpdatet, en gehost via een Nederlands datacenter. Er wordt daarnaast encryptie toegepast op al het spraakverkeer en er is automatische detectie voor hack-aanvallen.
linksvg

Integratie mogelijkheden

De kracht van een cloud PBX telefooncentrale is de eenvoudige integratie met andere systemen. Denk hierbij aan het CRM systeem of de Microsoft Teams omgeving die je momenteel gebruikt.
cloud-checksvg

Nummerbehoud

Je verliest je bestaande telefoonnummers niet doordat je vast en mobiel volledig kan integreren. Zo blijven medewerkers altijd en overal bereikbaar voor klanten en relaties. Ongeachte de locatie waar ze werken.
file-certificatesvg

Voorspelbare kosten

Je hoeft niet langer een dure fysieke telefooncentrale te onderhouden. De kosten worden elke maand per gebruiker in rekening gebracht. Gesprekskosten, updates, beheer en ondersteuning inbegrepen.
Dstny UCaaS VoIP PBX centrale

Dstny UCaaS VoIP PBX centrale

Het aantal communicatiekanalen neemt snel toe: vaste of mobiele telefonie, instant messaging, videoconferenties. Er wordt meer informatie uitgewisseld met interne teams en klanten dan ooit. Waardoor de uitdaging steeds groter wordt om dit eenvoudig te beheren zonder concessies te hoeven doen.

Dstny heeft daarom een communicatie- en samenwerkingsplatform ontwikkeld dat al deze kanalen samenbrengt. 100% in de cloud. Een stabiele en veilige oplossing die geschikt is voor elke bedrijfsgrootte. Locatie onafhankelijk te gebruiken en toegankelijk vanaf elk apparaat.

Meer weten over wat voor jouw bedrijf mogelijk is?

Kom dan vrijblijvend in contact met een van onze experts. We luisteren naar jouw wensen, maken een kritische analyse en komen met een passende oplossing voor jouw bedrijf.

Veel gestelde vragen (FAQ)

De voornaamste functie van een telefooncentrale in de cloud is natuurlijk om je bedrijf telefonisch bereikbaar te houden. Daarbuiten zijn er uitgebreidere VoIP telefooncentrales die meer opties en functionaliteiten bieden. Denk hierbij aan het voeren van online meetings, bellen via je mobiele telefoon met het zakelijke nummer of chatvensters op je website. Verder zitten er, afhankelijk van het systeem, verschillende opties ingebouwd zoals: gespreksopname, uitgebreide rapportages, keuzemenu’s, slimme wachtrijen en koppelingen met CRM systemen.

Waar je vroeger enkel met een telefoon kon bellen, kan je op een VoIP netwerk bellen met verschillende apparaten. Deze worden ook wel clients genoemd. Dit kan van alles zijn: computers, laptops, tablets, mobiele telefoons, etc. Er wordt enkel nog verschil gemaakt tussen hardphones en softphones. Alles wat niet op een telefoon gelijkt uit de vorige eeuw, noemen we een softphone. De rest valt in de categorie hardphone. We kunnen ook hardware als conferentietoestellen en intercoms leveren.

Een centrale wordt gehost op ons eigen online platform waarop updates continue worden toegepast. Ons platform wordt continu gemonitord en wij testen op voorhand nieuwe updates en upgrades. Zo heb je altijd veilig en vertrouwd toegang tot de nieuwste functionaliteiten. Hierdoor ben je ook verzekerd van de meest recente beveiligingsupdates.

Al onze diensten worden aangeboden vanuit Nederlandse datacenter, met een hoge uptime en beveiliging. Tevens is Dstny ISO 27001 en 9001 gecertificeerd. Wel zo geruststellend!

Welke VoIP telefooncentrale je het beste kunt kiezen hangt erg af van het type bedrijf samen met de wensen en eisen. Hieronder geven we je een aantal voorbeelden.

Is jouw bedrijf afhankelijk van telefonie omdat je salesafdeling werkt met voicelogs? Of is bellen binnen je bedrijf eerder een bijzaak omdat je verkopers meestal buiten de deur zijn? In dat laatste geval kun je met cloud telefonie van Dstny waarschijnlijk goed vooruit.

Ben je opzoek naar uitgebreidere functies dan is het 3CX platform mogelijk interessanter.

Wil je processen binnen je bedrijf verbeteren? Gebruik dan 3CX.

Of voer je zo’n plat mogelijke bedrijfsstructuur? Dan is onze cloud telefonie oplossing het meest geschikt.