De doelstellingen van Dstny Speak Up en deze informatiepagina zijn:
De klokkenluidersregeling kan door de volgende personen worden gebruikt om ernstige overtredingen of vermoedelijke ernstige overtredingen te melden:
Dstny moedigt zijn personeel aan om gebruik te maken van het klokkenluidersysteem en om alle klokkenluiders te beschermen die te goeder trouw een melding doen. Dergelijke personen zullen niet worden geconfronteerd met enige nadelige behandeling of nadelige gevolgen.
Het klokkenluidersysteem is geen noodlijn. Zaken die een onmiddellijke bedreiging vormen, d.w.z. wanneer de gezondheid of het leven in gevaar is, moeten via de gebruikelijke noodkanalen worden gemeld.
Soorten ernstig wangedrag op de werkplek:
Personen kunnen wangedrag melden via Dstny Speak Up op deze webpagina.
U kunt wangedrag in meerdere talen melden: Deens, Nederlands, Engels, Frans en Zweeds.
De klokkenluidersdienst is onafhankelijk en uitbesteed aan Deloitte, als externe en onafhankelijke derde partij van Dstny. De dienst is 24/7 beschikbaar.
Na screening van de melding en beoordeling wordt de melding doorgestuurd naar een vertegenwoordiger van Dstny, die de zaak verder zal onderzoeken.
Personen die een incident of een geval van wangedrag melden, zijn vrij om de anonimiteit te kiezen waaraan zij de voorkeur geven:
In overeenstemming met de richtlijnen van de Europese Raad is Dstny verplicht om binnen 3 maanden te reageren op meldingen van klokkenluiders (met de mogelijkheid om dit te verlengen tot 6 maanden onder bepaalde omstandigheden).
De vertegenwoordigers van Dstny zullen terugkomen met feedback over de voortgang, of het besluit dat is genomen met betrekking tot het gemelde wangedrag.
Personen hebben vrij toegang tot het Dstny Speak Up-platform, zonder enige beperking. Na indiening van hun melding ontvangen zij een gebruikersnaam en wachtwoord om verder toegang te krijgen tot de website en feedback over hun zaak te lezen, of indien van toepassing, nieuwe informatie en bewijsmateriaal toe te voegen aan hun eerder gemelde dossier.