De duurzaamheid van Dstny
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen - MVO
De toekomst begint nu
Bij Dstny begrijpen we hoe belangrijk het is dat bedrijven zorg dragen voor de toekomst van onze werknemers, het milieu en de samenleving. Wij, ondernemers, kunnen een wezenlijk verschil maken. Als we de juiste keuzes maken, werkt dat door op onze klanten, leveranciers en investeerders. We moeten het verschil maken, want de toekomst begint nu.
De mondiale doelstellingen
Misschien heb je wel eens van CSR gehoord? CSR staat voor Corporate Social Responsibility en gaat over onze verantwoordelijkheid als ondernemers voor de invloed die we hebben op de samenleving. Het gaat over hoe we maatschappelijke perspectieven, het milieu en de economie beïnvloeden. Het draait allemaal om duurzaamheid en de bijdrage die bedrijven moeten leveren aan een duurzame maatschappij. Natuurlijk willen wij bij Dstny deel uitmaken van deze belangrijke reis, en daarom hebben we een grote stap gezet in ons eigen CSR-werk.
Lees hier meer over de mondiale doelstellingen:
Niemand kan alles doen, maar iedereen kan iets doen
De wereld alleen proberen te veranderen is een veel te grote taak, maar we kunnen allemaal iets doen. Wij geloven dat we meer effect kunnen hebben door onze inspanningen te concentreren, daarom hebben we ervoor gekozen om ons te concentreren op 3 van de 17 hoofddoelen.
Goede gezondheid en welzijn
We ondersteunen het welzijn van onze medewerkers door regelmatig feedback te verzamelen via onze e-NPS en door samen te werken met Vitamins@Work. Hiermee krijgen medewerkers inzicht in hun eigen gezondheid en werkplezier, en kunnen wij als organisatie tijdig inspelen op verbeterpunten. Zo zorgen we voor een gezonde, duurzame werkomgeving.
Betaalbare en schone energie
We maken bewuste keuzes binnen onze bedrijf om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit omvat het gebruik van hardware in onze datacenters met een zo laag mogelijk energieverbruik en te streven in onze overeenkomsten met de datacenters om op termijn 100% op hernieuwbare energie draaien, het stimuleren van elektrische auto’s met extra budget en het recyclen van hardware. Zo dragen we actief bij aan een duurzamer systeem.
Het stimuleren van gelijke kansen
Door bewust om te gaan met onze werving en selectie streven we ernaar dat iedereen binnen Dstny gelijke kansen heeft ongeacht afkomst, leeftijd of leefstijl. We luisteren continu naar onze medewerkers via diverse kanalen en zetten hun feedback om in acties, zodat iedereen kan bijdragen aan onze doelen voor gelijke kansen.
Dstny's liefdadigheidswerk
De technologiecyclus
Er heerst een wegwerpcultuur rondom technologie, vooral als het gaat om mobiele telefoons. Dit draagt bij aan de uitputting van onze natuurlijke hulpbronnen. Als onderdeel van Dstny’s MVO-initiatieven hebben we stappen ondernomen om verspilling te verminderen en de negatieve impact van hardware op het milieu te beperken. Met onze service stimuleren we niet alleen recycling, maar vooral ook hergebruik van mobiele telefoons. Hiermee bieden we onze klanten een betaalbare en veilige oplossing voor hardwarebeheer die het milieu ten goede komt. Hoewel recycling waardevol is, biedt hergebruik nog meer voordelen. Door het proces dat wij onze klanten bieden, kan 98% van de hardware — die anders in een lade zou belanden of alleen gerecycled zou worden — in plaats daarvan een nieuwe gebruiker vinden. Alles om onze klanten een duurzamere oplossing te bieden.
Onze cultuur
Onze bedrijfscultuur is gebaseerd op openheid, bescheidenheid en creativiteit. We hechten veel waarde aan persoonlijke groei en bieden onze medewerkers de ruimte om hun eigen rol en werkomgeving vorm te geven. Naast het samen plezier maken tijdens het werk, organiseren we ook regelmatig teamuitjes om samen te groeien. We zijn trots op onze bedrijfscultuur en streven er voortdurend naar om deze nog verder te versterken!
Wij geven om onze klanten
Zonder klanten is een bedrijf niets. Daarom maken we het tot een essentieel onderdeel van ons dagelijks werk om vertrouwd te raken met de uitdagingen en behoeften van onze klanten. Uitzonderlijke klantenservice en sterke klantrelaties moeten doordringen in al onze projecten en taken. Om voortdurend inzicht te krijgen in hoe onze klanten onze prestaties ervaren, sturen we regelmatig NPS-enquêtes uit. Zo krijgen we datagedreven informatie over wat we goed doen en waar we mogelijk nog extra aandacht aan moeten besteden.
Wij geven net zoveel om onze collega's
Voor ons is het van groot belang dat onze collega’s zich kunnen ontwikkelen en floreren. Dat zij het gevoel hebben dat ze de ondersteuning en tools krijgen die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Dat ze een duurzame werkdruk ervaren en een goede balans tussen werk en privé behouden. Daarom sturen we jaarlijks een medewerkersenquête uit, de zogenaamde motivatie-index. Daarnaast meten we vier keer per jaar de e-NPS om continu inzicht te krijgen in hoe onze medewerkers onze organisatie ervaren. Wanneer specifieke onderwerpen in deze enquêtes opvallende resultaten laten zien, voeren we aanvullende peilingen uit om hier dieper op in te gaan. De motivatie-index kan een score tussen de 1 en 10 hebben, en onze ambitie is om altijd een 8 of hoger te behalen.