Misschien heb je wel eens van CSR gehoord? CSR staat voor Corporate Social Responsibility en gaat over onze verantwoordelijkheid als ondernemers voor de invloed die we hebben op de samenleving. Het gaat over hoe we maatschappelijke perspectieven, het milieu en de economie beïnvloeden. Het draait allemaal om duurzaamheid en de bijdrage die bedrijven moeten leveren aan een duurzame maatschappij. Natuurlijk willen wij bij Dstny deel uitmaken van deze belangrijke reis, en daarom hebben we een grote stap gezet in ons eigen CSR-werk.
Lees hier meer over de mondiale doelstellingen:
De wereld alleen proberen te veranderen is een veel te grote taak, maar we kunnen allemaal iets doen. Wij geloven dat we meer effect kunnen hebben door onze inspanningen te concentreren, daarom hebben we ervoor gekozen om ons te concentreren op 3 van de 17 hoofddoelen.
We ondersteunen het welzijn van onze medewerkers door regelmatig feedback te verzamelen via onze e-NPS en door samen te werken met Vitamins@Work. Hiermee krijgen medewerkers inzicht in hun eigen gezondheid en werkplezier, en kunnen wij als organisatie tijdig inspelen op verbeterpunten. Zo zorgen we voor een gezonde, duurzame werkomgeving.
We maken bewuste keuzes binnen onze bedrijfsprocessen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit omvat het gebruik van datacenters die op 100% hernieuwbare energie draaien, het stimuleren van elektrische auto’s met extra budget en het recyclen van hardware. Zo dragen we actief bij aan een duurzamer energiesysteem.
Door bewust om te gaan met onze bedrijfsvoering en welzijnsprogramma’s, streven we ernaar dat iedereen binnen Dstny gelijke kansen heeft om zich duurzaam en gezond in te zetten. We luisteren naar onze medewerkers en zetten hun feedback om in actie, zodat iedereen kan bijdragen aan onze gezamenlijke doelen.
Er heerst een wegwerpcultuur rondom technologie, vooral als het gaat om mobiele telefoons. Dit draagt bij aan de uitputting van onze natuurlijke hulpbronnen. Als onderdeel van Dstny’s MVO-initiatieven hebben we stappen ondernomen om verspilling te verminderen en de negatieve impact van hardware op het milieu te beperken. Met onze service stimuleren we niet alleen recycling, maar vooral ook hergebruik van mobiele telefoons. Hiermee bieden we onze klanten een betaalbare en veilige oplossing voor hardwarebeheer die het milieu ten goede komt. Hoewel recycling waardevol is, biedt hergebruik nog meer voordelen. Door het proces dat wij onze klanten bieden, kan 98% van de hardware — die anders in een lade zou belanden of alleen gerecycled zou worden — in plaats daarvan een nieuwe gebruiker vinden. Alles om onze klanten een duurzamere oplossing te bieden.
Zonder klanten is een bedrijf niets. Daarom maken we het tot een essentieel onderdeel van ons dagelijks werk om vertrouwd te raken met de uitdagingen en behoeften van onze klanten. Uitzonderlijke klantenservice en sterke klantrelaties moeten doordringen in al onze projecten en taken. Om voortdurend inzicht te krijgen in hoe onze klanten onze prestaties ervaren, sturen we regelmatig NPS-enquêtes uit. Zo krijgen we datagedreven informatie over wat we goed doen en waar we mogelijk nog extra aandacht aan moeten besteden.
Voor ons is het van groot belang dat onze collega’s zich kunnen ontwikkelen en floreren. Dat zij het gevoel hebben dat ze de ondersteuning en tools krijgen die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Dat ze een duurzame werkdruk ervaren en een goede balans tussen werk en privé behouden. Daarom sturen we jaarlijks een medewerkersenquête uit, de zogenaamde motivatie-index. Daarnaast meten we vier keer per jaar de e-NPS om continu inzicht te krijgen in hoe onze medewerkers onze organisatie ervaren. Wanneer specifieke onderwerpen in deze enquêtes opvallende resultaten laten zien, voeren we aanvullende peilingen uit om hier dieper op in te gaan. De motivatie-index kan een score tussen de 1 en 10 hebben, en onze ambitie is om altijd een 8 of hoger te behalen.